Translate

lördag 5 februari 2011

42c GRADER

Jag tycker att idag har jag faktiskt all rätt att klaga på värmen!
Just nu är det 42c grader i skuggan och det är olidligt att vara utomhus. Det är relativt olidligt även inomhus eftersom vi inte har någon air condition men det känns ändå mänskligt. Idag jobbar jag både morgonpasset 9-15 och kvällsskiftet 18-22, så nu är jag bara hemma om och duschar och tar det lugnt. Samtliga på jobbet idag har klagat minst 10gånger var på hur varmt vi hade det där inne men det var ingenting emot när jag gick hem. I caféet var det ungefär 30c grader någonting och ute 42c grader. Det kändes som en lång promenad hem vilket i vanliga fall känns relativt kort. Snart måste jag tyvärr ut igen men först ett snabbt dopp i barnpoolen.

Tror ni inte att man hade fått vara hemma från jobbet om det varit 42c grader i Sverige?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar