Translate

onsdag 2 mars 2011

SVENSK VÅR

Våren kommer snart till Sverige och här sitter jag i Australien och är lite avundsjuk. Det känns som det var länge sedan jag fick uppleva en svensk vår eftersom jag bott utomlands de senaste åren och bara kommit hem under sommaren. Jag vill göra vårskriket som Ronja Rövardotter, ha picknick bland alla vitsippor i Stenshuvuds nationalpark och picka en massa färgglada ägg. Jag vill känns lukten av vårregn, se snödroppar i varje rabatt, plocka in våris, få godisfyllda påskägg och se en och annan påskkärring. Skicka mig gärna några vårbilder på nyutslagna björklöv och påskliljor för svensk vår saknas mig.




2 kommentarer:

  1. Jag förstår att du saknar den svenska våren, det finns ju knappt något finare. Men jag gissar att du har det fint hos dig också :)

    SvaraRadera