Translate

torsdag 26 maj 2011

MYRORNAS KRIG

Jag behöver ett nytt objektiv till min kamera, jag kan inte ta närbilder.
För att göra det hela klart, detta är vårt kök och de svarta små prickarna är myror.
Myrorna bor i vårt kök.. eller rättare sagt de brukade bo där tills jag upptäckte det.



Det hela var lite roligt för jag hade inte sett några som helst spår av myror tills när jag en sen eftermiddagen kom hem från jobbet. När mina kära kollektivkamrater kom hem och jag försäkrade mig med att jag inte hade lyckats förinta något av deras käraste husdjur tittade de båda frågande på mig, ”myror, vilka myror?”
Jag undrar om myrorna, som för övrigt måste varit av den minsta sorten i världen, kommit underfund över när huset är tomt och det är säkert att gå på jakt efter mat. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar