Translate

måndag 27 juni 2011

JÄMSTÄLLDA SVERIGE

Hänt i landet lagom idag.
Jag läste precis en annons från Aftonbladet om Erik som blev avskedad av Matrialmännen på grund av att han var klädd som en kvinna. ..eller vänta lite hur var det nu igen?

..på hans jobb hade de fått nya riktlinjer för hur män och kvinnor skulle vara klädda, män alltid i långbyxor och kvinnor i byxor, kjol eller shorts. Erik som numera är arbetslös hade valt att strunta i de nya reglerna och försatte att klä sig i piratbyxor, ganska så rolig tanke för hade Erik istället varit en Erika (och snopplös) hade han troligtvis fortfarande haft kvar sitt jobb.
Jag älskar kommentaren Erik sa "Visst har jag håriga ben, men jag tycker inte att de är så farliga"
...och nej Erik du har alldeles rätt, jag har också ganska så håriga ben för tillfälligt och de varken bits eller attackerar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar