Translate

onsdag 17 augusti 2011

RÖRA OM

Just nu sitter jag och funderar efter att ha lyssnat på Cissi Wallin och Nataschja Blomberg  i Radio 1. KLICKA HÄR och lyssna du med! De pratade om unga kvinnor med bloggar som inte skriver om sina åsikter och inte riktigt vågar säga vad de tycker. Är det så? Är kvinnor mer åsiktskygga än män? Cissa Wallin skrev tidigare även en mycket läsvärd krönika inom ämnet, KLICKA HÄR för att hitta den!

Självklart för detta mina tankar på hur jag själv gör, jag brukar kanske inte heller tycka till om saker särskilt ofta i min blogg. Men självklart har jag massor av åsikter inom all möjligt och jag är tycker ju om att diskutera politik och samhällsfrågor.
Åsikter är intressant, jag ska prova, ni ska få höra allt om mina hemgjorda shampoo och oraken till min kemikaliefria vardag. Jag kommer att berätta om varför jag alltid väljer ekologiskt och lokalt och jag lovar att dissa hela modevärlden och lägga upp ”lookbooks” (snarare dagens missmatch) i mina secondhand-kläder som ofta har flera år på nacken. Jag har aldrig varit den tysta tjejen i klassrummet som inte vågar ta ställning, så jag tänker inte stå i bakgrunden här heller och jag tänker inte ursäkta mig för att jag vågar att öppna käften.

1 kommentar: