Translate

fredag 19 augusti 2011

YTTRANDEFRIHET

Jag måste ta upp det och prata om det högt så att alla hör för jag blir mörkrädd när jag bara ens tänker på det. Jag har läst historier från både BlondinBella och Egoina som fått hotbrev och drabbats av stalkers på grund av sina bloggar och jag vet att många stora bloggare får hatmejl varje dag. Vad är det som får folk till denna sjuka handling? Vad man läser på internet är valfritt och tycker man att bloggare är en art som borde utrotas behöver man ju inte utsätta sig själv för denna typ av läsning. Men något hos dessa människor borde vara riktigt fel och de behöver hjälp, därför är det ännu läskigare när polis inte verkar ta det hela på allvar. Vad är det som krävs för att något ska bli gjort? Hur många måste ha hunnit blivit skadade innan detta ses som ett allvarligt problem och hur många unga kvinnor måste leva under rädsla för övergrepp för att kunna blogga om sina åsikter offentligt? Sverige är ett fritt land och tycker du som jag att yttrandefrihet är en jävligt viktig sak då är detta något vi pratar högt om.  

KLICKA HÄR för att se en intervju i Efterlyst
med Isabella Löwengrip där de tar upp just detta 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar