Translate

tisdag 20 september 2011

ZOO

Jag tycker inte om djur i bur så hur okej är det egentligen att gå på zoo?

Efter en smaskig frukost på Le Mond begav Emma, Louise, Andy och jag oss iväg. Vi tog färjan över från circular quay och påbörjade en heldag att titta på just djur i bur.
Vissa djur verkade ha det riktigt bra, speciellt alla de mjuka, fluffiga och fina djuren medan vissa ödlor och fåglar hade så små burar att jag fick ont i själen.
Men hur okej är det egentligen att sätta vilda djur i en bur bara så att vi ska kunna fotografera och titta? Kanske är det ett sätt att rädda utrotade arter, kanske är det ett sätt att lära barn om naturen och få dem till att ta hand om den bättre?
Men för att sätta det i perspektiv, ni vet ju hur burhönsen i Sverige har det, deras bur har ju A4storler eller alla grisar och kor som vi inte heller låter ha sin naturliga miljö.


Mer tankar hinner jag tyvärr inte med för nu ska vi ut, men jag publicerar några zoo-bilder imorgon.


                                                                              Circular quay

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar