Translate

tisdag 18 oktober 2011

FRÅN ETT SKOGTROLL

Klockan åtta ringer mitt alarm på mobilen, jag måste upp tidigt för att hinna med ett skypesamtal med Kristin innan hon ska gå och lägga sig. En timme senare är jag på jakt efter frukost här hemma men inser att det enda som finns är mjölk och smör och en burk väldig gammal marmelad. Jag ringer Matthew och frågar om han vill med ut och frukostfika, istället bjuder han mig över och ber mig ta med smör, toppen!
Matthew hade hört talas om en fin skog som skulle ligga vid Bondi och undrar om jag vill hänga på, självklart vill jag det! Skogen, underbara skog, jag känner mig som hemma igen. Jag känner för att dra av mig alla kläder och hoppa i sjön men till skillnad från mig egna sagoskog hemma ligger denna i city och saknar öppet vatten så det får vänta tills jag kommer tillbaka till Sverige.
Väl  i Surry Hills igen bestämmer jag mig för att gå till innerstan för att fönstershoppa. Dålig idé. Allt där kändes bara obehagligt, shoppingtokigt samhälle vi lever i. Jag lämnade snabbt och gick istället till parken och solade benen, mycket trevligare.
Nu efter att ha ätit massor av middag är jag så glass-sugen att jag håller på att spricka, ska ge mig över till Messinas (Sydneys bästa glassbar) och köpa mig en skopa eller två! 


Lyxfrukost
    
Jag rider min första känguru
Gråsugga med kaninöron?!
  

3 kommentarer:

  1. Dit vill och jag ocksa nar vi kommer tillbaka! Ser jatte mysigt ut. Hoppas allt ar bra med dig dar borta i Sydney. Kramar Louise

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar om skorna. Jag skulle faktisk vilja sälja dem & skänka överskottet till bröstcancerforskningen men är lite osäker på om någon varit intresserad - så vänliga ord stärker! :)

    Roligt också att även du är utlandssvensk - alltid kul att se hur någon annan förhåller sig till att bo utanför Sveriges gränser.

    SvaraRadera