Translate

onsdag 2 november 2011

FÖRKYLD IGEN

Igår fick jag sluta tidigt från jobbet, det var den årliga Melbourne cup, ett hästrace alla får ledigt från jobbet för och samtliga pratar och tittar på. I ärlighetens namn så tittade jag inte men jag njöt i alla fall av ledigheten.
Den kvällen hände det allt en konstig sak, jag blev sjuk igen. Inte så där super duper sjuk utan min vanligt snorfria näsa förvandlades till en algariaflod. Natten bestod av att vara alldeles täppt och alldeles för lite sömn och när jag vaknade kändes min hals som sandpapper. Hela dagen idag har jag snutit mig men till övrigt känt mig bra. Jag har varit ledig och gjort såna måsten jag har sparat på mig hela veckan, det har varit allt från att sitta i morgonsolen och dricka te, till att måla naglarna och lyssna på radio och legat i parken och läst.
Hur som haver nu har i alla fall mitt näsproblem plötsligt förvandlats till fever. Jag var ute och tog en kvällsöl men Rich och Gerald och där någonstans halvvägs genom min öl kände jag mig fan inte bra. Så nu är jag hemma igen och tänkte faktiskt gå och lägga mig och hoppas på att förkylningen ska lämna lika snabbt som den kom. 
God Natt!
Sitter i morgonrock i fönstret och njuter av den tidiga solen med en kopp te 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar