Translate

måndag 7 november 2011

NYFIKEN?

Nyfiken på mina helgäventyr? ..här kommer de!

Jag vet inte om det var det där örtkoket jag drack eller influensa-pillerna Danilo tvingade i mig som gjorde det men jag är på bättringsvägen!
...eller kanske var det min dåliga karma som äntligen blev lite bättre efter mitt besök på Bodymindspiriual-festivalen jag lite snabbt på lördagsmorgonen besökte. (Jag hade fått en gratis biljett från en av tjejerna på bordellen mitt emot jobbet.) Lite snörvlig är jag väl allt fortfarande men det gör mig inget, jag har i alla fall fått min energi tillbaka och det är bara så himlens skönt!

Så... i lördags efter att nästan ha lyckats dricka all örtmedecin som smakade som döden själv, sov jag som en bebis i tre timmar ihop krypen som en korv på soffan. Vaknade gjorde jag först när telefonen började ringa, det var Danilo som kommit tillbaka från Melbourne och ville ses. Att jag var seg som en kola struntade jag rent blankt i för det här kändes mycket viktigare, att jag var alldeles för sjuk för en kväll på stan kunde jag dock inte ignorera så det fick bli brasilianska filmer och dricka te den kvällen.
På söndagmorgon gick jag vilse i Paddington på väg till närmsta matbutik men det gjorde mig inget för gud så vackert där är! Det var en sån tidigt men solig morgon och alla rika människor såg så glada och friska ut där de gick ut för att köpa sitt morgonkaffe med sin hund i koppel!
Soligt var det allt och jag, Angus, Danilo och Dylan gav oss av till stranden Tamarama. Vad mycket folk! Det pågick en konstutställning på stranden och hela Sydney hade den dagen bestämt sig för att åka just dit, inte gjorde det mig någon för jag var så glad över att käka jordgubbarna vi hade med oss!

Som vanligt när man har varit ledig två dagar kommer chocken, chockad över att man måste tillbaka till jobbet ...och som vanligt när man väl är där är det ju inte så farligt som man fantiserat ihop dagen innan.
Idag har det varit en kvalmig och ganska långsam dag men jag gillar verkligen måndagar får då kan jag fråga ut kunderna vad de hittat på med för kul i helgen.
Att gå hem från jobbet var dock drygt, luften var så tjock att man kunde ta på den, det kändes som det skulle bli storm och jag hoppades på blixtar och dunder som det hade varit natten innan.
Måndagar är dessutom min shoppingdag, jag får min lön och jag brukar gå lös i matbutiken! Idag var jag så supersugen på Korv-stroganoff, just det påminner mig om alla gånger jag suttit i min väns Kristins kök tillsammans med hennes familj. Där var man alltid välkommen, hennes mamma var en sån där bullmamma som alltid frågade hur skolan hade varit och såg till att man aldrig var hungrig. Hennes pappa skrattade alltid så högt och lagade korv-strofanoff som jag tyckte var så gott. 
Halvägs hemma från matbutiken börjar det blixtra, en rejäl smäll barkade till och det börjar regna lite smått. Jag hoppas att vi inte får strömavbrott medans jag lagar mat hinner jag tänka innan jag kommer på mig själv, lantis som man är kan man ibland glömma bort att man är i miljonstaden Sydney där strömmen verkligen inte är så känslig.
Jag lagade mat med alla fönster öppna så att jag skulle kunna höra stormen utanför bättre och avnjöt sedan korvgrytan i dörren till trädgården och tyckte faktiskt det hela var lite för trevligt för att vara sant.

Och nu är vi tillbaka till nutid, nu precis när jag kollade mina mejl fick jag redan på att jag blivit faster! Herre Gud va? ..livet små mirakel! Det ska bli så spännande när jag är tillbaka i Sverige i januari och få se för vilken typ det lilla smultronet är för någon! 

Planer för kväll ..det ska bli en regnpromenad i gummistövlar och paraply hade jag tänkt! ..men först lite te!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar