Translate

torsdag 10 maj 2012

BITTERFITTA

Det är så härligt att ha en jävligt bra bärbar dator och en jävligt snabb internetuppkoppling och det är inte alls som en liten iphone som ständigt går in och ur mottagning. Just nu ligger jag i min stora mjuka varma säng med en miljon kuddar och mumsar på en stor låda med lyxig glass. Jag känner mig lite som en tjock larv, fast istället för att ha tillverkat en kokong har jag rullat in mig i ett duntäcke. Jag klickar runt på min supersnabba dator och läser mängder av livsinspererande bloggar som kommer att göra mig till en bättre människa. Glasspaketet sitter stadigt på min kulmage när jag kollar in underbaraclaras senaste outfit som passar hennes former perfekt vilket gör mig så lycklig. Inte alls känner jag mig avundsjuk av vackra kök på designbloggar eller surar för att jag inte har pengar till att spendera på pekanpajer istället är jag i harmoni med världen, Gud och Moder jord.

Verkligheten.
Jag saknar min dator och internet. Det är så ofantastiskt att jag gav bort den precis innan jag lämnade Sydney. Någon dag ska jag köpa mig en ny. Martialisk javisst! Men det får bli någon annan dag fast inte i morgon. Nu sparar vi pengar till flera spännande resor och jobbar i fabrik ungefär dygnet runt ...eller inte riktig, jag passar även barn och städar hus till gamla tanter.
Lever gör vi på tomatkross, hembakat och kärlek och duntäcke och nya datorer får vara ett senare inslag i livet.
Jag tycker dock det kan vara befriande att klaga lite, lite bitterfittighet rensar alltid min avundsjuka och sådär efter en lång predikan som troligtvis får andra att vilja spy gala mår jag bättre igen.
Jag känner mig nu ganska klar och tänkte istället ta och baka mig en pizza.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar