Translate

fredag 30 november 2012

SOM NYBLIVANDE 23ÅRING





Jag vill kalla det fosterställning fast det var det inte riktigt, uppkrupen var jag i alla fall i hängmattan utanför min bungalow. Klockan var inte ens sex när jag vaknade och kände mig illamående.
Vår bungalow luktade mer dött än vanligt och bakfyllan gjorde inte saker och ting bättre. Jag och Amerikanen borde egentligen ha flyttat ut efter första natten i stanken men efter en frukost bestående utav rom och cola blev vi mindre produktiva och den, vad vi tror, döda katten under vår lya, blev ett värdsligt problem.
Jag staplade ut i morgonljuset till den friska luften (som om jag var i andnöd) och ner i hängmattan. Efter att ha legat där i hängmattan ett tag bestämde jag mig för att gå på te-jakt. Två varv runt byn och jag kan konstatera för mig själv att ja, alla utan jag vet hur man sover. Jag gick hem och kröp ner i sängen bredvid den sovande Amerikanen men var snart tvungen till att söka frisk luft, tillbaka i hängmattan är jag. God Morgon Thailand!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar