Translate

fredag 22 februari 2013

Bukit Lawang

Vi lämnade Medan samma morgon som vi kom och begav oss istället till Bukit Lawang. Bukit Lawang är en liten byn uppbyggt runt ett orangutang center och ett populärt turistmål för de som vill se vilda och halvvilda orangutanger i deras naturliga miljö ..det vill säga, inte zoo och inte cirkus utan i regnskogen.
Och såg jag några orangutanger då? ..jo men visst, lite för nära till och med. Kanske hade det något att göra med min bananfärgade väska, men hon svingande sig mellan träden och klättrade lika snabbt ner bredvid mig som jag önskade att jag kunde springa i motsatt riktning. Jag höll mig sedan på bra avstånd efter att bara varit några centimeter ifrån och såg därifrån på när någons kameraväska undersöktes och sedan försvann bort bland trädtopparna tillsammans med den härligt orangea människoapan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar